DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Szafraniec, Grażyna | - |
dc.date.accessioned | 2022-04-12T11:04:55Z | - |
dc.date.available | 2022-04-12T11:04:55Z | - |
dc.date.issued | 1999 | - |
dc.identifier.citation | "Nauczyciel i Szkoła" 1999, nr 1, s. 46-52 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 1426-9899 | - |
dc.identifier.issn | 2544-6223 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/23167 | - |
dc.description.abstract | Ważność i konieczność akceptacji podmiotu oddziaływań wychowawczych czy też terapeutycznych podkreślana jest w literaturze pedagogicznej (psychologicznej) od dawna przez wielu autorów. Literaturę tę można podzielić na dwie grupy: tę, w której opisywana jest rola akceptacji dziecka w rodzinie przez jego rodziców, głównie matkę, od początku rozwoju ontogenetycznego, a więc także w okresie prenatalnym. W publikacjach z tego zakresu omawia się przede wszystkim wpływ pozytywnych postaw rodzicielskich (zwłaszcza postawy akceptacji) na przebieg procesu rozwoju i kształtowania się osobowości dziecka; tę, zajmującą się procesem terapii, stosowanym w chwili, kiedy wpływ rodziny i postawy rodzicielskie, najczęściej negatywne (odrzucenie, cofnięcie
akceptacji), powodują zaburzenia rozwoju emocjonalnego i społecznego dziecka. W braku akceptacji dziecka upatruje się więc społecznej etiologii występowania u niego zaburzeń rozwoju i zachowania, a organizowany
proces terapii psychopedagogicznej czy socjoterapii ma na celu korektę tych zaburzeń (...). | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | akceptacja | pl_PL |
dc.subject | afirmacja | pl_PL |
dc.subject | terapia | pl_PL |
dc.title | Akceptacja i afirmacja w procesie terapii | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS)
|