http://hdl.handle.net/20.500.12128/23177
Tytuł: | Nauczyciel i szkoła - kilka uwag o przemianach funkcji |
Autor: | Kojs, Wojciech |
Słowa kluczowe: | system oświatowy; zmiany |
Data wydania: | 2000 |
Źródło: | "Nauczyciel i Szkoła" 2000, nr 2, s. 13-22 |
Abstrakt: | Sytuacja nauczyciela i szkoły w społeczeństwie, a także sytuacja systemów edukacyjnych, zawsze była współokreślana i wyznaczana przez kondycję innych systemów społecznych, szczególnie gospodarkę, ustrój społeczno-polityczny, panującą ideologię, oraz naukę i kulturę. Funkcje członków społeczności ludzkiej zawsze były i są jakoś zróżnicowane: ze względu na wiek, płeć, stan zdrowia, zainteresowania, posiadane zdolności przywódcze i kierownicze, uznanie społeczne; ze względu na przynależność klasową, warstwową, zawodową, religijną i kulturową, a edukacja była i jest narzędziem ich wytwarzania, podtrzymywania, pogłębiania lub niwelowania (...). |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/23177 |
ISSN: | 1426-9899 2544-6223 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Kojs_Nauczyciel_i_szkola_kilka_uwag_o.pdf | 510,14 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons