Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23177
Tytuł: Nauczyciel i szkoła - kilka uwag o przemianach funkcji
Autor: Kojs, Wojciech
Słowa kluczowe: system oświatowy; zmiany
Data wydania: 2000
Źródło: "Nauczyciel i Szkoła" 2000, nr 2, s. 13-22
Abstrakt: Sytuacja nauczyciela i szkoły w społeczeństwie, a także sytuacja systemów edukacyjnych, zawsze była współokreślana i wyznaczana przez kondycję innych systemów społecznych, szczególnie gospodarkę, ustrój społeczno-polityczny, panującą ideologię, oraz naukę i kulturę. Funkcje członków społeczności ludzkiej zawsze były i są jakoś zróżnicowane: ze względu na wiek, płeć, stan zdrowia, zainteresowania, posiadane zdolności przywódcze i kierownicze, uznanie społeczne; ze względu na przynależność klasową, warstwową, zawodową, religijną i kulturową, a edukacja była i jest narzędziem ich wytwarzania, podtrzymywania, pogłębiania lub niwelowania (...).
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23177
ISSN: 1426-9899
2544-6223
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Kojs_Nauczyciel_i_szkola_kilka_uwag_o.pdf510,14 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons