Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23177
Title: Nauczyciel i szkoła - kilka uwag o przemianach funkcji
Authors: Kojs, Wojciech
Keywords: system oświatowy; zmiany
Issue Date: 2000
Citation: "Nauczyciel i Szkoła" 2000, nr 2, s. 13-22
Abstract: Sytuacja nauczyciela i szkoły w społeczeństwie, a także sytuacja systemów edukacyjnych, zawsze była współokreślana i wyznaczana przez kondycję innych systemów społecznych, szczególnie gospodarkę, ustrój społeczno-polityczny, panującą ideologię, oraz naukę i kulturę. Funkcje członków społeczności ludzkiej zawsze były i są jakoś zróżnicowane: ze względu na wiek, płeć, stan zdrowia, zainteresowania, posiadane zdolności przywódcze i kierownicze, uznanie społeczne; ze względu na przynależność klasową, warstwową, zawodową, religijną i kulturową, a edukacja była i jest narzędziem ich wytwarzania, podtrzymywania, pogłębiania lub niwelowania (...).
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23177
ISSN: 1426-9899
2544-6223
Appears in Collections:Artykuły (WNS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kojs_Nauczyciel_i_szkola_kilka_uwag_o.pdf510,14 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons