Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23192
Tytuł: Raport o stanie nauczania językoznawstwa na filologii polskiej
Autor: Danielewicz, Magdalena
Walczak, Bogdan
Koziara, Stanisław
Kleszczowa, Krystyna
Słowa kluczowe: językoznawstwo; Zespół Integracyjno ­Ekspercki Pedagogiki i Kształcenia; dy­daktyka akademicka
Data wydania: 2014
Źródło: Biuletyn Polskiego Towarzystwa Językoznawczego, Z. 70 (2014), s. 211-221
Abstrakt: W 2010 roku zostały opublikowane raporty Zespołów Integracyjno-Eksperc­kich PAN; na pierwszym miejscu znalazła się ekspertyza Zespołu Integracyjno­ Eksperckiego Pedagogiki i Kształcenia, w której tenże Zespół dokonał oceny dy­daktyki akademickiej. Sporo miejsca poświęcono kształceniu polonistów, a to ze względu na specyfikę tego kierunku; wiadomo, że to kierunek studiów, który pełni misję ochrony dóbr narodowych. To właśnie na tym kierunku studiów przygoto­wuje się do pracy nauczycieli-polonistów, pracowników różnych placówek eduka­cyjnych, kulturalnych, dziennikarzy, wydawców itd. We wspomnianej publikacji zespół ekspercki sygnalizował, że nauczanie w tzw. ,,systemie bolońskim" (3 + 2) będzie miało negatywne skutki w procesie przygotowania nauczycieli do zawodu: „poziom ten będzie się bowiem w najbliższych latach przekładał na stan polskiej oświaty, wyniki egzaminu maturalnego, ogólne, humanistyczne wykształcenie młodych ludzi, a także ich sprawność językową i komunikacyjną." (s. 12). Nie są to oczywiście jedyne przyczyny niepokoju o stan polskiej oświaty, na wszystkich jej szczeblach, wszak dokonywane w ostatnich latach reformatorskie zmiany mia­ły charakter wielokierunkowy[...]
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23192
ISSN: 0032-3802
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Kleszczowa_Raport_o_stanie_nauczania.pdf1,63 MBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons