http://hdl.handle.net/20.500.12128/23192
Tytuł: | Raport o stanie nauczania językoznawstwa na filologii polskiej |
Autor: | Danielewicz, Magdalena Walczak, Bogdan Koziara, Stanisław Kleszczowa, Krystyna |
Słowa kluczowe: | językoznawstwo; Zespół Integracyjno Ekspercki Pedagogiki i Kształcenia; dydaktyka akademicka |
Data wydania: | 2014 |
Źródło: | Biuletyn Polskiego Towarzystwa Językoznawczego, Z. 70 (2014), s. 211-221 |
Abstrakt: | W 2010 roku zostały opublikowane raporty Zespołów Integracyjno-Eksperckich PAN; na pierwszym miejscu znalazła się ekspertyza Zespołu Integracyjno Eksperckiego Pedagogiki i Kształcenia, w której tenże Zespół dokonał oceny dydaktyki akademickiej. Sporo miejsca poświęcono kształceniu polonistów, a to ze względu na specyfikę tego kierunku; wiadomo, że to kierunek studiów, który pełni misję ochrony dóbr narodowych. To właśnie na tym kierunku studiów przygotowuje się do pracy nauczycieli-polonistów, pracowników różnych placówek edukacyjnych, kulturalnych, dziennikarzy, wydawców itd. We wspomnianej publikacji zespół ekspercki sygnalizował, że nauczanie w tzw. ,,systemie bolońskim" (3 + 2) będzie miało negatywne skutki w procesie przygotowania nauczycieli do zawodu: „poziom ten będzie się bowiem w najbliższych latach przekładał na stan polskiej oświaty, wyniki egzaminu maturalnego, ogólne, humanistyczne wykształcenie młodych ludzi, a także ich sprawność językową i komunikacyjną." (s. 12). Nie są to oczywiście jedyne przyczyny niepokoju o stan polskiej oświaty, na wszystkich jej szczeblach, wszak dokonywane w ostatnich latach reformatorskie zmiany miały charakter wielokierunkowy[...] |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/23192 |
ISSN: | 0032-3802 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Kleszczowa_Raport_o_stanie_nauczania.pdf | 1,63 MB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons