DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Morejko, Pelagia | - |
dc.date.accessioned | 2022-04-21T12:23:01Z | - |
dc.date.available | 2022-04-21T12:23:01Z | - |
dc.date.issued | 1997 | - |
dc.identifier.citation | "Nauczyciel i Szkoła" 1997, nr 1, s. 35-42 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 1426-9899 | - |
dc.identifier.issn | 2544-6223 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/23222 | - |
dc.description.abstract | Każdy z nas wyniósł ze szkoły pewien zasób wiedzy matematycznej. Na wiedzę tą składają się wiadomości i umiejętności pogrupowane według dyscyplin wiedzy matematycznej, a więc z arytmetyki, algebry, geometrii czy rachunku prawdopodobieństwa. Niektóre terminy matematyczne funkcjonują w języku naturalnym. Na co
dzień opisując różne sytuacje używamy zwrotów typu: „są równoległe”, ,jest większy”, „nieograniczony”, „nieskończony”, „mało prawdopodobne”, „kwadratowe”, „sześcienne” itp.; czynimy to jednak nie zawsze w sposób adekwatny do opisywanej sytuacji. Wykorzystujemy w życiu nabyte umiejętności w zakresie działań arytmetycznych, obliczeń procentowych, proporcji, zagadnień miarowych i innych. Wiemy również, że matematyka jest nauką abstrakcyjną i być może słyszeliśmy, że także aksjomatyczno-dedukcyjną (...). | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | system oświatowy | pl_PL |
dc.subject | reforma | pl_PL |
dc.title | Kształcenie geometryczne w klasach początkowych | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS)
|