Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23279
Tytuł: Wartości dydaktyczne zabawek technicznych
Autor: Kempa, Eugeniusz
Słowa kluczowe: zabawki; proces dydaktyczny
Data wydania: 1999
Źródło: "Nauczyciel i Szkoła" 1999, nr 2, s. 105-114
Abstrakt: Zabawa towarzyszy człowiekowi od pierwszych dni jego życia aż po wiek dojrzały. Jest ona przedmiotem nie będącym środkiem pracy lecz środkiem rozrywki, przeznaczonym w pierwszym rzędzie dla dzieci. Zabawka jest takim przedmiotem, bez którego nie może odbywać się żadna zabawa. W miarę rozwoju dziecko domaga się coraz to innego rodzaju zabawek, np. turkot drewnianych taczek lub konik poruszający głową stanowią już dla dziecka większą atrakcję niż miękkie zabawki gumowe. Rola zabawki z wiekiem dziecka narasta, ma zasadniczy wpływ na jego rozwój fizyczny i psychiczny, a więc na rozwój jego uzdolnień.1 Z badań psychologów wiadomo, że zabawki kształtują w pewien sposób charakter człowieka, pobudzają wyobraźnię i przyczyniają się do wytworzenia u niego drobnych nawyków w dziedzinie umiłowania ładu i systematyczności. Doniosłe znaczenie mają też zabawki dla rozwoju uczuć społecznych i kształceniu umiejętności współżycia w zbiorowości. Dziecku w wieku przedszkolnym nie wystarczy już zabawka gotowa i kupiona, ono chce i woli samo ją tworzyć, dlatego chcąc poznać konstrukcję zabawki, często rozkłada ją i psuje(...).
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23279
ISSN: 1426-9899
2544-6223
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Kempa_Wartosci_dydaktyczne_zabawek_technicznych.pdf565,4 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons