DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Krasoń, Katarzyna | - |
dc.date.accessioned | 2022-04-29T14:47:02Z | - |
dc.date.available | 2022-04-29T14:47:02Z | - |
dc.date.issued | 1999 | - |
dc.identifier.citation | "Nauczyciel i Szkoła" 1999, nr 2, s. 37-41 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 1426-9899 | - |
dc.identifier.issn | 2544-6223 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/23294 | - |
dc.description.abstract | Badanie czytelnictwa sześcio-dziesięciolatków nie jest zadaniem łatwym. Z jednej strony upodobania lekturowe dzieci w tym wieku uzależnione są od propozycji przekazywanych przez dorosłych pośredników: rodziców, nauczycieli. Fascynacje dziecięce niekoniecznie muszą wynikać więc z rzeczywistego zainteresowania konkretną
książką. Mogą być jedynie wynikiem takiej, a nie innej oferty, przekazywanej przez osoby trzecie. Z drugiej strony utrudnione jest także gromadzenie materiału empirycznego, bowiem uczniowie rozpoczynający edukację nie potrafią jeszcze w pelm komunikować się poprzez uznane metody gromadzenia danych, takie jak
ankieta czy kwestionariusz. Analiza zainteresowań najmłodszych odbiorców wymaga opracowania nowych i modyfikacji istniejących metod badania czytelnictwa. Jedną z możliwości zbierania i kompletowania informacji jest zastosowanie wywiadu z dzieckiem, inną analiza wykonanych przez nie prac plastycznych czy rozmowa
kierowana. Wszystkie wymienione sposoby pozwalają na uzyskanie bezpośrednich i dość wyczerpujących informacji od małych odbiorców, wymagają jednak sporo czasu. Należy bowiem każdemu respondentowi poświęcić specjalną uwagę. Uzyskane wyniki można wzbogacić o analizę kart bibliotecznych, zastosowanie ankiety analizującej wypowiedzi rodziców, nauczycieli i bibliotekarzy. Dopiero wówczas możliwe będą uogólnienia, a wnioski ukażą faktyczne upodobania dzieci (...). | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | czytelnictwo | pl_PL |
dc.subject | badania | pl_PL |
dc.title | Preferencje czytelnicze dzieci w wieku wczesnoszkolnym : (rekonesans badawczy) | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS)
|