Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23294
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKrasoń, Katarzyna-
dc.date.accessioned2022-04-29T14:47:02Z-
dc.date.available2022-04-29T14:47:02Z-
dc.date.issued1999-
dc.identifier.citation"Nauczyciel i Szkoła" 1999, nr 2, s. 37-41pl_PL
dc.identifier.issn1426-9899-
dc.identifier.issn2544-6223-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/23294-
dc.description.abstractBadanie czytelnictwa sześcio-dziesięciolatków nie jest zadaniem łatwym. Z jednej strony upodobania lekturowe dzieci w tym wieku uzależnione są od propozycji przekazywanych przez dorosłych pośredników: rodziców, nauczycieli. Fascynacje dziecięce niekoniecznie muszą wynikać więc z rzeczywistego zainteresowania konkretną książką. Mogą być jedynie wynikiem takiej, a nie innej oferty, przekazywanej przez osoby trzecie. Z drugiej strony utrudnione jest także gromadzenie materiału empirycznego, bowiem uczniowie rozpoczynający edukację nie potrafią jeszcze w pelm komunikować się poprzez uznane metody gromadzenia danych, takie jak ankieta czy kwestionariusz. Analiza zainteresowań najmłodszych odbiorców wymaga opracowania nowych i modyfikacji istniejących metod badania czytelnictwa. Jedną z możliwości zbierania i kompletowania informacji jest zastosowanie wywiadu z dzieckiem, inną analiza wykonanych przez nie prac plastycznych czy rozmowa kierowana. Wszystkie wymienione sposoby pozwalają na uzyskanie bezpośrednich i dość wyczerpujących informacji od małych odbiorców, wymagają jednak sporo czasu. Należy bowiem każdemu respondentowi poświęcić specjalną uwagę. Uzyskane wyniki można wzbogacić o analizę kart bibliotecznych, zastosowanie ankiety analizującej wypowiedzi rodziców, nauczycieli i bibliotekarzy. Dopiero wówczas możliwe będą uogólnienia, a wnioski ukażą faktyczne upodobania dzieci (...).pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/*
dc.subjectczytelnictwopl_PL
dc.subjectbadaniapl_PL
dc.titlePreferencje czytelnicze dzieci w wieku wczesnoszkolnym : (rekonesans badawczy)pl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Krason_Preferencje_czytelnicze_dzieci_w_wieku_wczesnoszkolnym.pdf434,67 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons