Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23392
Tytuł: The CLIL mindset : investigating open-mindedness of CLIL teachers
Autor: Papaja, Katarzyna
Słowa kluczowe: CLIL; rozwój nauczycieli; otwartość umysłu; mocne strony charakteru; teacher development; open-mindedness; character strengths
Data wydania: 2022
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: D. Gabryś-Barker, R. Kalamarz (red.), "Współczesna glottodydaktyka wobec zmian edukacyjnych : nowe wyzwania i innowacyjne rozwiązania" (S. 203-223). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Nr Serii/Raportu: Publikacje Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych;6
Abstrakt: Celem artykułu jest omówienie wyników badań na temat otwartości umysłu jako jednej z najważniejszych cech charakteru. Badania przeprowadzono wśród nauczycieli zintegrowanego kształcenia przedmiotowo-językowego (CLIL), dla których cecha ta wydaje się niezbędna ze względu na wyzwania, z jakimi muszą się mierzyć w nauczaniu dwujęzycznym (np. brak materiałów dydaktycznych). W celu zebrania danych nauczyciele CLIL pracujący w szkole podstawowej, gimnazjum oraz w szkole średniej zostali poproszeni o wypełnienie kwestionariusza (VIA-IS). Kwestionariusz składał się ze 120 stwierdzeń identyfikujących 24 cechy charakteru. Odpowiedzi nauczycieli mierzono w pięciostopniowej skali Likerta, obejmującej zakres: zdecydowanie się zgadzam; raczej się zgadzam; nie wiem; raczej się nie zgadzam; kategorycznie się nie zgadzam. Odpowiedzi zostały przekształcone w wartości liczbowe w zakresie od 1 do 5 do analizy statystycznej, umożliwiając porównanie otrzymanych wyników badań wśród nauczycieli CLIL pracujących w odmiennych szkołach oraz mających różnorodne doświadczenie zawodowe. Badanie wykazało, że występuje znacząca korelacja pomiędzy otwartością umysłu nauczycieli CLIL a ich doświadczeniem zawodowym oraz miejscem pracy. The aim of the article is to discuss the research results of one of the most important character virtue, namely open-mindedness. The research was conducted among CLIL teachers for whom this virtue seems to be indispensable, bearing in mind various obstacles, which they have to face in CLIL education e.g. lack of teaching materials. In order to collect the data, the VIA Inventory of Strengths (VIA-IS) was disseminated among Primary, Junior High School and Secondary School teachers. The VIA Inventory of Strengths (VIA-IS) is a 120-item measure of character strengths, with each of 24 character strengths assessed by 10 items. In the following article, only the data concerning open-mindedness will be discussed.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23392
DOI: 10.31261/PN.4107
ISBN: 978-83-226-4168-2
ISSN: 2719-8065
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Papaja_The_CLIL_mindset_investigating_open-mindedness_of_CLIL_teachers.pdf551,17 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons