Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/23392
Tytuł: | The CLIL mindset : investigating open-mindedness of CLIL teachers |
Autor: | Papaja, Katarzyna |
Słowa kluczowe: | CLIL; rozwój nauczycieli; otwartość umysłu; mocne strony charakteru; teacher development; open-mindedness; character strengths |
Data wydania: | 2022 |
Wydawca: | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | D. Gabryś-Barker, R. Kalamarz (red.), "Współczesna glottodydaktyka wobec zmian edukacyjnych : nowe wyzwania i innowacyjne rozwiązania" (S. 203-223). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Nr Serii/Raportu: | Publikacje Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych;6 |
Abstrakt: | Celem artykułu jest omówienie wyników badań na temat otwartości umysłu
jako jednej z najważniejszych cech charakteru. Badania przeprowadzono wśród nauczycieli
zintegrowanego kształcenia przedmiotowo-językowego (CLIL), dla których cecha ta wydaje się
niezbędna ze względu na wyzwania, z jakimi muszą się mierzyć w nauczaniu dwujęzycznym
(np. brak materiałów dydaktycznych). W celu zebrania danych nauczyciele CLIL pracujący
w szkole podstawowej, gimnazjum oraz w szkole średniej zostali poproszeni o wypełnienie
kwestionariusza (VIA-IS). Kwestionariusz składał się ze 120 stwierdzeń identyfikujących
24 cechy charakteru. Odpowiedzi nauczycieli mierzono w pięciostopniowej skali Likerta,
obejmującej zakres: zdecydowanie się zgadzam; raczej się zgadzam; nie wiem; raczej się nie
zgadzam; kategorycznie się nie zgadzam. Odpowiedzi zostały przekształcone w wartości liczbowe
w zakresie od 1 do 5 do analizy statystycznej, umożliwiając porównanie otrzymanych
wyników badań wśród nauczycieli CLIL pracujących w odmiennych szkołach oraz mających
różnorodne doświadczenie zawodowe. Badanie wykazało, że występuje znacząca korelacja
pomiędzy otwartością umysłu nauczycieli CLIL a ich doświadczeniem zawodowym oraz
miejscem pracy. The aim of the article is to discuss the research results of one of the most important
character virtue, namely open-mindedness. The research was conducted among CLIL teachers
for whom this virtue seems to be indispensable, bearing in mind various obstacles, which they
have to face in CLIL education e.g. lack of teaching materials. In order to collect the data, the
VIA Inventory of Strengths (VIA-IS) was disseminated among Primary, Junior High School and
Secondary School teachers. The VIA Inventory of Strengths (VIA-IS) is a 120-item measure of
character strengths, with each of 24 character strengths assessed by 10 items. In the following
article, only the data concerning open-mindedness will be discussed. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/23392 |
DOI: | 10.31261/PN.4107 |
ISBN: | 978-83-226-4168-2 |
ISSN: | 2719-8065 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|