http://hdl.handle.net/20.500.12128/23420
Tytuł: | Wstęp |
Autor: | Gabryś-Barker, Danuta Kalamarz, Ryszard |
Słowa kluczowe: | glottodydaktyka; edukacja; nauczanie zdalne; nauczanie hybrydowe |
Data wydania: | 2022 |
Wydawca: | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | D. Gabryś-Barker, R. Kalamarz (red.), "Współczesna glottodydaktyka wobec zmian edukacyjnych : nowe wyzwania i innowacyjne rozwiązania" (S. 7-11). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Nr Serii/Raportu: | Publikacje Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych;6 |
Abstrakt: | "Niniejszy tom, zatytułowany Współczesna glottodydaktyka wobec zmian edukacyjnych. Nowe wyzwania i innowacyjne rozwiązania, jest kolejnym zbiorem artykułów opublikowanych w serii „Publikacje Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych”. Obejmuje teksty poświęcone sytuacji współczesnej glottodydaktyki, ze szczególnym uwzględnieniem obecnie panujących warunków pandemicznych, które bardzo ograniczyły, a często wręcz uniemożliwiły nauczanie w tradycyjny sposób. Ograniczenia wywołane pandemią wyzwoliły niezwykłe pokłady kreatywności wśród nauczycieli glottodydaktyków na wszystkich poziomach szkolnej edukacji oraz wśród lektorów i wykładowców na wyższych uczelniach. Początkowe trudności, związane z barierą nieznajomości bądź znikomej znajomości możliwości i osiągnięć współczesnych technologii komputerowych w realizacji celów edukacyjnych, w tym w nauczaniu języków obcych, spowodowały konieczność samokształcenia, by móc funkcjonować w zmienionych warunkach pracy edukacyjnej. Funkcjonowanie nie w klasie, ale na platformie online, za pomocą różnorodnych komunikatorów: MS Teams, Zoom czy Google Meet (by wymienić tylko te najbardziej popularne), było i chyba nadal pozostaje pewnym wyzwaniem. Tom, który oddajemy w ręce Czytelników, stanowi formę podzielenia się doświadczeniami z tego okresu pracy zdalnej, prowadzonymi w różnych kontekstach edukacyjnych i w różnych celach. Część autorów zaprezentowała przegląd założeń teoretycznych odnoszących się do wymienionych wcześniej obszarów, inni skupili się na wymianie doświadczeń praktycznych, nowych pomysłów, jeszcze inni postanowili opisać niepokojące nastroje, jakich wszyscy doświadczamy, ciągle ucząc się efektywnie pracować w systemie zdalnym czy hybrydowym. W zbiorze znalazło się również kilka tekstów, które w sposób bardziej generalny dotyczą wybranych aspektów praktyki glottodydaktyki, i które stanowią przykłady dobrych praktyk." (fragm.) |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/23420 |
DOI: | 10.31261/PN.4107 |
ISBN: | 978-83-226-4168-2 |
ISSN: | 2719-8065 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Gabrys-Barker_Kalamarz_Wstep_Wspolczesna_glottodydaktyka_wobec_zmian_edukacyjnych.pdf | 408,8 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons