Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/2348
Tytuł: | Edukacja jako proces warunkujący wyjście z marginalizacji - prawda czy fałsz? : na przykładzie migracji zarobkowych |
Autor: | Roter, Adam |
Słowa kluczowe: | migration; high education; unemployment; society; graduate |
Data wydania: | 2012 |
Źródło: | Chowanna, 2012, t. 1, s. 143-151 |
Abstrakt: | The article contains an analysis of education as a way out of being marginalized
in terms of population movements. The author presents the idea of meritocracy,
the reasons for failure as a means of achieving social advancement. Then examines the
causes of migration graduates not only in terms of an informed decision about upgrading
the skills, but also in terms of coercion associated with the inability to find work in line
with education on the domestic market. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/2348 |
ISSN: | 0137-706X |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS)
|
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons