Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/2348
Title: Edukacja jako proces warunkujący wyjście z marginalizacji - prawda czy fałsz? : na przykładzie migracji zarobkowych
Authors: Roter, Adam
Keywords: migration; high education; unemployment; society; graduate
Issue Date: 2012
Citation: Chowanna, 2012, t. 1, s. 143-151
Abstract: The article contains an analysis of education as a way out of being marginalized in terms of population movements. The author presents the idea of meritocracy, the reasons for failure as a means of achieving social advancement. Then examines the causes of migration graduates not only in terms of an informed decision about upgrading the skills, but also in terms of coercion associated with the inability to find work in line with education on the domestic market.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/2348
ISSN: 0137-706X
Appears in Collections:Artykuły (WNS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Roter_Edukacja_jako_proces_warunkujacy_wyjscie.pdf494,91 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons