Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23486
Tytuł: Kształcenie integracyjne w Polsce i krajach Unii Europejskiej
Autor: Łysek, Jan
Słowa kluczowe: kształcenie integracyjne; Polska; Europa
Data wydania: 2002
Źródło: "Nauczyciel i Szkoła" 2002, nr 1/2, s. 9-15
Abstrakt: Kształcenie integracyjne w Polsce nie ma relatywnie długiej tradycji. Tak naprawdę o tej koncepcji kształcenia zaczęto mówić dopiero na początku lat dziewięćdziesiątych XX wieku, kiedy to rozpoczął się okres przekształceń w różnych dziedzinach życia, czyli transformacja. Klasy specjalne przy szkołach masowych próbowano organizować już w okresie międzywojennym, ale nie spotkały się one wówczas z pozytywną oceną nauczycieli oraz pedagogów zajmujących się pedagogiką specjalną. Do tej kwestii powrócono dopiero w latach sześćdziesiątych. Wtedy też działania w tym zakresie zostały docenione i zaakceptowane przez specjalistów oraz osoby zainteresowane. Tworzone klasy specjalne podlegały dyrektorowi szkoły, w której były zlokalizowane (...).
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23486
ISSN: 1426-9899
2544-6223
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Lysek_Ksztalcenie_integracyjne_w_Polsce_i_krajach_Unii.pdf437,8 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons