Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23487
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorŁysek, Jan-
dc.date.accessioned2022-06-10T10:48:55Z-
dc.date.available2022-06-10T10:48:55Z-
dc.date.issued2001-
dc.identifier.citation"Nauczyciel i Szkoła" 2001, nr 3/4, s. 9-17pl_PL
dc.identifier.issn1426-9899-
dc.identifier.issn2544-6223-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/23487-
dc.description.abstractPerspektywa przystąpienia do Unii Europejskiej sprawia, że istnieje konieczność poznania koncepcji, form oraz zasad kształcenia i doskonalenia w krajach Wspólnoty. Porównania w tym zakresie mogą dotyczyć różnych elementów edukacji, czyli idei, modeli, priorytetów kształcenia, reform programowych oraz norm prawnych i ekonomicznych. Deklarując wolę członkostwa w Unii, dany kraj zobowiązuje się do stopniowego dostosowywania swoich norm, zasad i wzorców do tych, które obowiązują w krajach Unii. Interesującym zagadnieniem staje się zatem konieczność opisu tego, co jest aktualne w tym zakresie w kraju kandydackim, jakim jest aktualnie Polska, oraz odniesienie określonych faktów do założeń unijnych. Integracja europejska zakłada m.in. możliwość swobodnego przepływu wykwalifikowanych kadr pomiędzy państwami Unii Europejskiej. Istotny jest zatem jeden z ważnych priorytetów UE, czyli osiągnięcie przez osoby uczące się w różnych krajach porównywalnego zakresu wiedzy i umiejętności zawodowych, a tym samym zagadnienia dotyczące porównywalności dyplomów, standardów kształcenia oraz systemów doskonalenia i poradnictwa zawodowego (...).pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/*
dc.subjectkształceniepl_PL
dc.subjectEuropapl_PL
dc.titleEuropejskie tendencje w kształceniu nauczycielipl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Lysek_Europejskie_tendencje_w_ksztalceniu_nauczycieli.pdf463,53 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons