DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Łysek, Jan | - |
dc.date.accessioned | 2022-06-10T10:48:55Z | - |
dc.date.available | 2022-06-10T10:48:55Z | - |
dc.date.issued | 2001 | - |
dc.identifier.citation | "Nauczyciel i Szkoła" 2001, nr 3/4, s. 9-17 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 1426-9899 | - |
dc.identifier.issn | 2544-6223 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/23487 | - |
dc.description.abstract | Perspektywa przystąpienia do Unii Europejskiej sprawia, że istnieje konieczność poznania koncepcji, form oraz zasad kształcenia i doskonalenia w krajach Wspólnoty. Porównania w tym zakresie mogą dotyczyć różnych elementów edukacji, czyli idei, modeli, priorytetów kształcenia, reform programowych oraz norm prawnych i ekonomicznych. Deklarując wolę członkostwa w Unii, dany kraj zobowiązuje się do stopniowego dostosowywania swoich norm, zasad i wzorców do tych, które obowiązują w krajach Unii. Interesującym zagadnieniem staje się
zatem konieczność opisu tego, co jest aktualne w tym zakresie w kraju kandydackim, jakim jest aktualnie Polska, oraz odniesienie określonych faktów do założeń unijnych. Integracja europejska zakłada m.in. możliwość swobodnego przepływu wykwalifikowanych kadr pomiędzy państwami Unii Europejskiej. Istotny jest zatem
jeden z ważnych priorytetów UE, czyli osiągnięcie przez osoby uczące się w różnych krajach porównywalnego zakresu wiedzy i umiejętności zawodowych, a tym samym zagadnienia dotyczące porównywalności dyplomów, standardów kształcenia oraz systemów doskonalenia i poradnictwa zawodowego (...). | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | kształcenie | pl_PL |
dc.subject | Europa | pl_PL |
dc.title | Europejskie tendencje w kształceniu nauczycieli | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS)
|