Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23503
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKisiel, Mirosław-
dc.date.accessioned2022-06-14T08:32:11Z-
dc.date.available2022-06-14T08:32:11Z-
dc.date.issued2002-
dc.identifier.citation"Nauczyciel i Szkoła" 2002, nr 1/2, s. 55-65pl_PL
dc.identifier.issn1426-9899-
dc.identifier.issn2544-6223-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/23503-
dc.description.abstractMuzyka już od starożytności była terenem, na którym dokonywał się szczegól­ny i wielokierunkowy rozwój liczbowej koncepcji bytu. Przykładem tu może być postać Euklidesa, który podał uzasadnienie poglądu o wzajemnym przyporządko­waniu liczb i dźwięków. Platon w swoich dziełach omawiając kolejno arytmety­kę, geometrię, astronomię i muzykę, podkreślał ich przydatność oraz wzajemne zależności. W starożytnych traktatach tego filozofa w szczególny sposób został podkreślony związek muzyki z astronomią. Także u Arystotelesa spotykamy się z matematycznym rozumieniem muzyki, która znalazła swoje miejsce w ogólnej klasyfikacji dyscyplin filozoficznych, obejmującej wówczas podstawowy zespół na­uk. Ścisły związek muzyki, geometrii, astronomii, arytmetyki i liczby akcentuje w wielu swoich rozważaniach św. Augustyn.1 Współcześni pracownicy nauki, tj. Richard A. Knox stwierdzają, że zarówno wykonanie, jak i słuchanie muzyki może pomóc w rozszerzaniu niektórych wyż­szych funkcji mózgu.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/*
dc.subjectedukacjapl_PL
dc.subjectdziecipl_PL
dc.subjectmuzykapl_PL
dc.subjectmatematykapl_PL
dc.titleMuzyka czynnikiem wspomagającym nabywanie kompetencji matematycznych w kształceniu zintegrowanym uczniów klas I-IIIpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Kisiel_Muzyka_czynnikiem_wspomagajacym_nabywanie.pdf546,15 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons