DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Kisiel, Mirosław | - |
dc.date.accessioned | 2022-06-14T08:32:42Z | - |
dc.date.available | 2022-06-14T08:32:42Z | - |
dc.date.issued | 2001 | - |
dc.identifier.citation | "Nauczyciel i Szkoła" 2001, nr 1, s. 205-215 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 1426-9899 | - |
dc.identifier.issn | 2544-6223 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/23504 | - |
dc.description.abstract | Okres przedszkolny jest szczególnie ważny w całokształcie procesu dydaktyczno-wychowawczego. W tym czasie, obok intensywnego rozwoju fizycznego, doskonali się mowa i myślenie dziecka, kształtują się zainteresowania, utrwalają postawy społeczne i moralne. We wczesnym dzieciństwie ujawniają się również zdolności muzyczne, które mogą się szybko rozwinąć. Warunkiem osiągnięcia zamierzonego celu będzie praca nad umuzykalnianiem młodego człowieka, kontakt ze światem dźwięków, który będzie bezpośrednio wpływał na zwiększenie wrażliwości
słuchowej, kształtował umiejętności przeżywania muzyki oraz wytwarzał zainteresowania i nawyki niezbędne dla przyszłego odbiorcy. Program umuzykalniania w przedszkolu uwzględnia jako podstawowe formy wychowania muzycznego: śpiew i mowę, ruch przy muzyce, grę na instrumentach muzycznych oraz aktywne słuchanie muzyki (Program wychowania w przedszkolu, 1992) (...). | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | edukacja | pl_PL |
dc.subject | dzieci | pl_PL |
dc.subject | muzyka | pl_PL |
dc.subject | metoda Carla Orffa | pl_PL |
dc.title | Zabawy muzyczne z wykorzystaniem systemu Carla Orffa i ich znaczenie w edukacji muzycznej dzieci w wieku przedszkolnym | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS)
|