Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23504
Title: Zabawy muzyczne z wykorzystaniem systemu Carla Orffa i ich znaczenie w edukacji muzycznej dzieci w wieku przedszkolnym
Authors: Kisiel, Mirosław
Keywords: edukacja; dzieci; muzyka; metoda Carla Orffa
Issue Date: 2001
Citation: "Nauczyciel i Szkoła" 2001, nr 1, s. 205-215
Abstract: Okres przedszkolny jest szczególnie ważny w całokształcie procesu dydaktyczno-wychowawczego. W tym czasie, obok intensywnego rozwoju fizycznego, doskonali się mowa i myślenie dziecka, kształtują się zainteresowania, utrwalają postawy społeczne i moralne. We wczesnym dzieciństwie ujawniają się również zdolności muzyczne, które mogą się szybko rozwinąć. Warunkiem osiągnięcia zamierzonego celu będzie praca nad umuzykalnianiem młodego człowieka, kontakt ze światem dźwięków, który będzie bezpośrednio wpływał na zwiększenie wrażliwości słuchowej, kształtował umiejętności przeżywania muzyki oraz wytwarzał zainteresowania i nawyki niezbędne dla przyszłego odbiorcy. Program umuzykalniania w przedszkolu uwzględnia jako podstawowe formy wychowania muzycznego: śpiew i mowę, ruch przy muzyce, grę na instrumentach muzycznych oraz aktywne słuchanie muzyki (Program wychowania w przedszkolu, 1992) (...).
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23504
ISSN: 1426-9899
2544-6223
Appears in Collections:Artykuły (WNS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kisiel_ Zabawy_muzyczne_z_wykorzystaniem_systemu_Carla_Orffa.pdf533,79 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons