Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/2524
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorSujkowska-Sobisz, Katarzyna-
dc.date.accessioned2018-04-12T12:53:23Z-
dc.date.available2018-04-12T12:53:23Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationM. Kita, M. Ślawska (red.), "Transdyscyplinarność badań nad komunikacją medialną. T. 2, Osobiste - prywatne - intymne w przestrzeni publicznej" (S. 91-112). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.identifier.isbn9788322621554-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/2524-
dc.description.abstractThe author of the article is interested in common issues on the one hand (she treats so trade exchange possible thanks to the virtual space), as well as the unusual or unique because it is how one can think of the strategies of giving opinions on a realized trade exchange by its participants, especially in the situation when one of the parties is not satisfied with it. Katarzyna Sujkowska-Sobisz analyses texts used in the final stage of selling the products in the Allegro service. The very texts are called comments by the authors of the auction services. The author is interested in above all the comments written by professional Internet sellers with a legal personality or running their own business. The author claims that this type of Allegro users have a purely official contact with buyers, while the system of comments can be a very effective tool when creating a positive image. Such bidders, as Katarzyna Sujkowska-Sobisz, shows, choose various strategies of evaluation, starting from those evidently manifesting the formality of the entrepreneur-consumer contact in the public space (it is what a widely-available virtual reality is) to those that stand with formality in clear contradiction.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectstrategies of giving opinions on the trade exchangepl_PL
dc.subjectAllegro servicepl_PL
dc.subjectcommentpl_PL
dc.titleGry prywatnością w internetowych serwisach aukcyjnychpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Sujkowska_Sobisz_Gry_prywatnoscia_w_internetowych_serwisach_aukcyjnych.pdf633,26 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons