Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/2546
Title: Teorie mediów w nauce o komunikowaniu
Authors: Michalczyk, Stanisław
Keywords: media theory; economic media theories; technological media theories; critical media theories; semiotic media theories; constructivist media theories; cultural media theories; system media theories; feminist media theories; feminist media theories; philosophical media theories
Issue Date: 2012
Publisher: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Citation: M. Kita, M. Ślawska (red.), "Transdyscyplinarność badań nad komunikacją medialną. T. 1, Stan wiedzy i postulaty badawcze" (S. 33-51). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstract: The author made a synthetic description of a division of theories functioning within the communication studies. He characterized 10 theories functioning in the communication studies, concentrating on their origin, development, representatives and basic assumptions. These were economic, technological, critical, semiotic, constructivist, cultural, systemic, feminist, psychoanalytic and media-philosophical ones.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/2546
ISBN: 9788322620670
Appears in Collections:Książki/rozdziały (WNS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Michalczyk_Teorie_mediow_w_nauce_o_komunikowaniu.pdf502,92 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons