Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/2763
Tytuł: | Słowo (od)czytane i słowo w zabawie w stymulowaniu rozwoju mowy i języka dziecka |
Autor: | Przybyla, Olga |
Słowa kluczowe: | mowa dziecka; stymulowanie rozwoju; słowo |
Data wydania: | 2010 |
Wydawca: | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | B. Niesporek-Szamburska, M. Wójcik-Dudek (red.), "Dziecko, język, tekst" (S. 97-109). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | The author presents problems of language competence among kindergarten children
and analyses spoken language acquisition by the children. She connects theoretical information
with didactic practical — with methods and forms of work to develop the communication
skill. The author points how involving a child in a social situation affects its
language. She points at significant importance of the motivating activity of teacher to
build proper relations between him and a pupil when they are based on trust, friendliness
and belief in abilities of a child. The author describes specific teaching procedures followed
by the examples of exercises — common reading of fairy tales and plays — aiming
at the improvement of both the children’s language and the development of their language
awareness. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/2763 |
ISBN: | 978832261974X |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|