DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Jaskółowa, Ewa | - |
dc.date.accessioned | 2018-04-18T07:49:00Z | - |
dc.date.available | 2018-04-18T07:49:00Z | - |
dc.date.issued | 2009 | - |
dc.identifier.citation | Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego, T. 20 (2009), s. 20-29 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 0208-5011 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/2802 | - |
dc.description.abstract | The author of the article shows the consequences of transplanting different literary methodologies,
especially structuralism, poststructural hermeneutics, intertextuality and a pragmatic
approach to the text on to the ground of school didactics. Assuming that the school cannot be the
place of methodological arguments, she highlights the necessity of teacher’s methodological awareness and basing on Lechoń, a tex by Stanisław Baliński, shows the interpretative consequences of
the usage of different methodological bases. Teacher’s methodological awareness allows for a good
preparation of students for the matura exam. The basis of all interpretative conclusions constitutes
an analytic examination of a literary text. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | interpretacja tekstu literackiego | pl_PL |
dc.subject | przygotowanie do egzaminu maturalnego | pl_PL |
dc.title | Różnorodność metodologiczna w interpretacji tekstu literackiego a przygotowanie do egzaminu maturalnego | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.relation.journal | Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.)
|