Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/2802
Title: Różnorodność metodologiczna w interpretacji tekstu literackiego a przygotowanie do egzaminu maturalnego
Authors: Jaskółowa, Ewa
Keywords: interpretacja tekstu literackiego; przygotowanie do egzaminu maturalnego
Issue Date: 2009
Publisher: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Citation: Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego, T. 20 (2009), s. 20-29
Abstract: The author of the article shows the consequences of transplanting different literary methodologies, especially structuralism, poststructural hermeneutics, intertextuality and a pragmatic approach to the text on to the ground of school didactics. Assuming that the school cannot be the place of methodological arguments, she highlights the necessity of teacher’s methodological awareness and basing on Lechoń, a tex by Stanisław Baliński, shows the interpretative consequences of the usage of different methodological bases. Teacher’s methodological awareness allows for a good preparation of students for the matura exam. The basis of all interpretative conclusions constitutes an analytic examination of a literary text.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/2802
ISSN: 0208-5011
Appears in Collections:Artykuły (W.Hum.)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Jaskolowa_Roznorodnosc_metodologiczna_w_interpretacji_tekstu_literackiego.pdf561,84 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons