DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Ogłoza, Ewa | - |
dc.date.accessioned | 2018-04-18T08:57:56Z | - |
dc.date.available | 2018-04-18T08:57:56Z | - |
dc.date.issued | 2009 | - |
dc.identifier.citation | Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego, T. 20 (2009), s. 50-62 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 0208-5011 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/2809 | - |
dc.description.abstract | The article, deriving methodological inspirations from the so called poetics of experience,
presents the effects of reading different texts of culture. The author describes three pictures by
Wilhelm Sasnal and a few-minute film made by him presented in Zachęta in Warsaw. She points to
possinle interpretative contexts, namely Andersen’s fables, illustrations by Andrzej Strumiłła, film
by Orson Welles, portray paintings by Sasnal and others. The analyses and interpretations included
in the article can be used during Polish didactic classes. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | dydaktyka literatury | pl_PL |
dc.subject | zajęcia dydaktyczne | pl_PL |
dc.subject | Wilhelm Sasnal | pl_PL |
dc.subject | Andrzej Strumiłła | pl_PL |
dc.title | Sasnal wobec Andersena | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.relation.journal | Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.)
|