Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/2811
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorWójcik-Dudek, Małgorzata-
dc.date.accessioned2018-04-18T08:58:12Z-
dc.date.available2018-04-18T08:58:12Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationK. Heska-Kwaśniewicz, K. Tałuć (red.), "Literatura dla dzieci młodzieży. T. 4" (S. 13-34). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.identifier.isbn9788322622094-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/2811-
dc.description.abstractLiteratura dla dzieci i młodzieży dosyć długo czekała na teoretyczny fundament, który uprawomocniłby jej miejsce w „tekstowym świecie”. Ten powolny proces był uzależniony nie tylko od rozwoju literatury bezprzymiotnikowej, lecz także od pedagogiki, psychologii, dydaktyki, a nade wszystko od sytuacji politycznej Polski. Z pewnością uprawomocnienie literatury „czwartej” wymagało również wypracowania interdyscyplinarnego sposobu myślenia, pozwalającego na opisanie wcale nienowego zjawiska. Krytyka musiała zmierzyć się dodatkowo ze słabo sprecyzowaną metodologią, a raczej jej brakiem, który skutecznie blokował różnorodne interpretacje tekstów przeznaczonych dla najmłodszych odbiorców.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherKatowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectliteratura dla dzieci i młodzieżypl_PL
dc.subjectkrytykapl_PL
dc.title"Kopciuszek" na literackich salonach : rozwój krytyki literatury dla dzieci i młodzieży w latach 1945-1989pl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Wojcik_Dudek_Kopciuszek_na_literackich_salonach.pdf341,75 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons