DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Jędrych, Karolina | - |
dc.date.accessioned | 2018-04-18T09:17:09Z | - |
dc.date.available | 2018-04-18T09:17:09Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier.citation | K. Heska-Kwaśniewicz, K. Tałuć (red.), "Literatura dla dzieci młodzieży. T. 4" (S. 205-224). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 9788322622094 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/2823 | - |
dc.description.abstract | Hasło „Lektury szkolne w czasach PRL-u” jest bardzo pojemne. Pierwsze lata
po II wojnie światowej to czas kształtowania się nowego modelu polskiej szkoły,
która miała być instytucją utrwalającą zmiany społeczne i polityczne, do jakich dochodziło
w Polsce. Resort edukacji wydawał kolejne programy nauczania, zmieniała
się też struktura szkoły. Zmiany zachodziły także w liczbie lektur obowiązkowych
w danej klasie oraz w doborze tytułów. Program nauczania odgrywał
wówczas tę samą rolę, co obecnie podstawa programowa. Pracę na lekcji nauczyciel
musiał planować zgodnie z dokumentem odnoszącym się do każdego przedmiotu. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | lektury szkolne | pl_PL |
dc.subject | szkoła podstawowa | pl_PL |
dc.subject | 1949-1989 | pl_PL |
dc.title | Lektury w programach dla szkoły podstawowej z lat 1949-1989 | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|