Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/2865
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorGuzy, Anna-
dc.contributor.authorOchwat, Magdalena-
dc.date.accessioned2018-04-18T12:09:18Z-
dc.date.available2018-04-18T12:09:18Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationB. Kożusznik, J. Polak (red.), “Uczyć z pasją : wskazówki dla nauczycieli akademickich” (s. 151-186). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.identifier.isbn9788322622940-
dc.identifier.isbn9788380121362-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/2865-
dc.description.abstractThe article aims to put emphasis on the role of vocal organs (and the voice itself) in communication, as well as to present prophylaxis of vocal disorders. The first part of the article takes up the subject of risk of vocal organs disorders among teachers engaged in education from elementary to higher levels. The authors present results from their own examinations, as well as those provided by other researchers. Each part of the paper deals with particular spheres of voice production, that is phonation, articulation, resonators, or breath. Also, each section ends with extensive “Good Advice” passage which itself is a companion of recommendations, clues, exercises that should be done so as to avoid voice production disorders.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectemisja głosupl_PL
dc.subjectprofilaktyka zaburzeń narządów głosupl_PL
dc.titleW stronę zdrowego głosu i skutecznej komunikacji nauczycielipl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Guzy_W_strone_zdrowego_glosu_i_skutecznej_komunikacji_nauczycieli.pdf704,69 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons