Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/3033
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorŚlęczek-Czakon, Danuta-
dc.date.accessioned2018-04-23T06:56:08Z-
dc.date.available2018-04-23T06:56:08Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationT. Czakon, D. Ślęczek-Czakon (red.), "Współczesna filozofia społeczna w Polsce : wybrane problemy" (S. 112-151). Katowice : "Śląsk"pl_PL
dc.identifier.isbn9788371648465-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/3033-
dc.description.abstractAutorka przedstawia obecność problemu sprawiedliwości społecznej w polskiej literaturze naukowej po 1989 roku. W wypowiedziach o sprawiedliwości społecznej zauważa pewną tendencję - po transformacji ustrojowej na pewien czas ten problem „zniknął”, nie był znaczący, choć pojawiał się w wypowiedziach kilku osób (L. Kołakowski, W. Morawski, J. Dziewulski, T. Kowalik). Od roku 1995 problem ten pojawia się coraz wyraźniej, choć nie był głównym czy dominującym. Rozważania o sprawiedliwości w ogóle i sprawiedliwości społecznej dotyczą kilku płaszczyzn: historyczno-filozoficznej, ekonomiczno-gospodarczej, prawnej, kulturowej (etniczność, globalizacja, wielokulturowość), socjologicznej, czasem także psychologicznej i politycznej. Akademiccy przedstawiciele filozofii społecznej czy politycznej w latach 1989-2010 byli niemal nieobecni. W myśleniu o sprawiedliwości dominowali socjologowie, ekonomiści, prawnicy.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherKatowice: "Śląsk"pl_PL
dc.subjectfilozofia społecznapl_PL
dc.subjectsprawiedliwośćpl_PL
dc.titleSprawiedliwość społeczna: obecność problemu w polskiej filozofii społecznejpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Sleczek-Czakon_Sprawiedliwosc_spoleczna.pdf978,15 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Wszystkie pozycje w RE-BUŚ są chronione prawem autorskim chyba, że zostało wskazane inaczej.