Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/3058
Tytuł: | Współczesny rynek książki dla dzieci i młodzieży |
Autor: | Gwadera, Małgorzata |
Słowa kluczowe: | rynek książki w Polsce; sprzedaż książek; rynek książki dla dzieci; rynek książki dla młodzieży |
Data wydania: | 2009 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | K. Heska-Kwaśniewicz (red.), "Literatura dla dzieci i młodzieży (po roku 1980). T. 2" (S. 152-166). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | Pojęcie rynku książki zawiera w sobie „wszystkie działania związane z wydawaniem,
promocją i sprzedażą publikacji zwartych, oznaczonych numerem ISBN, a więc
zespół interakcji, jakie występują od złożenia przez autora maszynopisu w wydawnictwie
do oddania gotowej książki do rąk czytelnika”. Uczestnikami tych przedsięwzięć
są ex definitione wydawca, dystrybutor i odbiorca wydawnictw zwartych. Jako jeden
z czynników stymulujących kulturalny i gospodarczy rozwój społeczeństw, rynek
książki jest silnie uwarunkowany przemianami zachodzącymi w tych dwóch obszarach
aktywności ludzkiej. Momentem zwrotnym dla współczesnego polskiego rynku wydawniczego
był przełom polityczny, który dokonał się w kraju po 1989 roku, a zwłaszcza
ustawa Sejmu Rzeczypospolitej o zniesieniu cenzury z 12 maja 1990 roku. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/3058 |
ISBN: | 9788322618158 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|