Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/3058
Tytuł: Współczesny rynek książki dla dzieci i młodzieży
Autor: Gwadera, Małgorzata
Słowa kluczowe: rynek książki w Polsce; sprzedaż książek; rynek książki dla dzieci; rynek książki dla młodzieży
Data wydania: 2009
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: K. Heska-Kwaśniewicz (red.), "Literatura dla dzieci i młodzieży (po roku 1980). T. 2" (S. 152-166). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: Pojęcie rynku książki zawiera w sobie „wszystkie działania związane z wydawaniem, promocją i sprzedażą publikacji zwartych, oznaczonych numerem ISBN, a więc zespół interakcji, jakie występują od złożenia przez autora maszynopisu w wydawnictwie do oddania gotowej książki do rąk czytelnika”. Uczestnikami tych przedsięwzięć są ex definitione wydawca, dystrybutor i odbiorca wydawnictw zwartych. Jako jeden z czynników stymulujących kulturalny i gospodarczy rozwój społeczeństw, rynek książki jest silnie uwarunkowany przemianami zachodzącymi w tych dwóch obszarach aktywności ludzkiej. Momentem zwrotnym dla współczesnego polskiego rynku wydawniczego był przełom polityczny, który dokonał się w kraju po 1989 roku, a zwłaszcza ustawa Sejmu Rzeczypospolitej o zniesieniu cenzury z 12 maja 1990 roku.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/3058
ISBN: 9788322618158
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Gwadera_Wspolczesny_rynek_ksiazki_dla_dzieci_i_mlodziezy.pdf567,85 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons