Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/3118
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorNoszczyk-Bernasiewicz, Monika-
dc.date.accessioned2018-04-24T08:21:23Z-
dc.date.available2018-04-24T08:21:23Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifier.isbn9788322619445-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/3118-
dc.description.abstractThe work presents the opinions (views) of the researched staff of pedagogical young offenders’ homes and juvenile shelters (tutors, subject and profession teachers, pedagogues, psychologists, therapists) and students of pedagogy; speciality: rehabilitation with social prevention at the University of Silesia in Katowice concerning juvenile delinquency, especially its prevention. The opinions of the respondents were analysed on the basis of five elements (components) constituting the models of reactions: — cognitive elements — understanding the phenomenon, the state of the knowledge concerning it, — perceptive elements — perceive the phenomenon and various forms of behaviour considered to be deviating from norm (deviant), — emotional elements — the attitude to different conversational behaviours and phenomena, the evaluation of their harmfulness, — behavioural elements — opinions on which means and forms of recreation should be used in case of the perpetrators of the behaviours evaluated (declared behaviours), — instrumental elements — taking actions in case of particular cases, events, forms of behaviour. The statistical analyses were deepened with expert interviews conducted with visitators from Wydział Wykonywania Orzeczeń Rodzinnych i Nieletnich Departamentu Wykonywania Orzeczeń i Probacji Ministerstwa Sprawiedliwości in Warsaw, pedagogically supervising these institutions and principals of young offenders’ homes and juvenile shelterslocated in Silesian voivodship, i.e. in Zawiercie, Pszczyna and Racibórz. The research results point to, among others, the need to develop the system of early prevention which means working with families affected by alcoholism, poverty, unemployment and violence, as well as taking actions in school. Also it is necessary to work with the juvenile (secondary care) after they leave rehabilitation institutions.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherKatowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectmłodociani przestępcypl_PL
dc.subjectresocjalizacjapl_PL
dc.titleNieletni przestępcy w percepcji personelu i nadzoru resocjalizacyjnego oraz studentów resocjalizacjipl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Noszczyk_Barnasiewicz_Nieletni_przestepcy_w_percepcji_personelu_i_nadzoru_resocjalizacyjnego.pdf3,91 MBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons