Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/3203
Tytuł: Czytelność tekstu w wybranych podręcznikach do nauczania muzyki w szkole podstawowej
Autor: Łobos, Anna
Słowa kluczowe: podręczniki do nauczania muzyki; edukacja muzyczna
Data wydania: 2013
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: H. Synowiec, M. Kubarek (red.), "Odmiany polszczyzny w szkole : teoria i praktyka" (S. 202-219). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: The aim of the article is a comparative analysis of the language to be found in selected coursebooks for teaching music to fourth-sixth primary school graders. Randomly-chosen and representative samples of the coursebook texts were thoroughly examined. It was among others the determinant of communicativeness (text legibility and comprehensibility) that were taken into account. The results constitute an important component of statistical studies on the language of coursebooks, and broaden the linguistic as well as pedagogical knowledge.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/3203
ISBN: 9788322622360
9788380122376
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Lobos_Czytelnosc_tekstu_w_wybranych_podrecznikach_do_nauczania_muzyki.pdf994,61 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons