Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/3203
Title: Czytelność tekstu w wybranych podręcznikach do nauczania muzyki w szkole podstawowej
Authors: Łobos, Anna
Keywords: podręczniki do nauczania muzyki; edukacja muzyczna
Issue Date: 2013
Publisher: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Citation: H. Synowiec, M. Kubarek (red.), "Odmiany polszczyzny w szkole : teoria i praktyka" (S. 202-219). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstract: The aim of the article is a comparative analysis of the language to be found in selected coursebooks for teaching music to fourth-sixth primary school graders. Randomly-chosen and representative samples of the coursebook texts were thoroughly examined. It was among others the determinant of communicativeness (text legibility and comprehensibility) that were taken into account. The results constitute an important component of statistical studies on the language of coursebooks, and broaden the linguistic as well as pedagogical knowledge.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/3203
ISBN: 9788322622360
9788380122376
Appears in Collections:Książki/rozdziały (WNS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lobos_Czytelnosc_tekstu_w_wybranych_podrecznikach_do_nauczania_muzyki.pdf994,61 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons