Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/324
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKiliańska-Przybyło, Grażyna-
dc.date.accessioned2017-11-15T21:44:00Z-
dc.date.available2017-11-15T21:44:00Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.citationD. Gabryś-Barker (red.), "Action research in teacher development: an overview of research methodology" (s. 159-184). Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.identifier.isbn978-83-226-1965-0-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/324-
dc.description.abstractRozdział poświęcony został metodzie badawczej określanej jako studium przypadku lub analiza przypadku. Studium przypadku, jako przykład badania jakościowego, zmierza do szczegółowej i wieloaspektowej analizy życia danej jednostki (przypadku) lub zjawiska w celu ich opisania, znalezienia diagnozy lub podjęcia działań terapeutycznych. Jej głównym celem jest zrozumienie, a nie wartościowanie. Z metodologicznego punktu widzenia, studium przypadku stanowi przykład badania celowego, planowego i długotrwałego, w którym stosuje się wielorakie narzędzia zbierania danych, m.in. obserwację, wywiad czy analizę dokumentów. Pozornie łatwa, metoda analizy przypadku wymaga odpowiedniego przygotowania i wiedzy badacza. Niniejszy rozdział skupia się na szczegółowej charakterystyce i ocenie tej metody, uwzględniającej typy oraz miejsce studium przypadku w kontekście innych metod badawczych, np. eksperymentu czy badania sondażowego. Kolejny element rozdziału stanowią wskazówki praktyczne dotyczące etapów planowania i przeprowadzenia badań, reguł jakich należy przestrzegać oraz roli badacza. Całości dopełniają przykłady studium przypadków z dziedziny badań nad językiem.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectStudium przypadkupl_PL
dc.subjectNauczanie języków obcychpl_PL
dc.subjectMetoda badawczapl_PL
dc.titleCase study methodologypl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Kilianska-Przybylo_Case_study_methodology.pdf333,23 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons