http://hdl.handle.net/20.500.12128/3257
Tytuł: | The roadmap of collaboration skills from programmed teaching to e-learning |
Autor: | Morze, Nataliia Makhachashvili, Rusudan Smyrnova-Trybulska, Eugenia |
Słowa kluczowe: | nauczanie programowane; e-learning; podejście zorientowane na jednostkę; konstruktywizm |
Data wydania: | 2016 |
Źródło: | International Journal of Research in E-learning, Vol. 2 (2016), s. 41-56 |
Abstrakt: | W artykule przedstawiono analizę porównawczą podstawowych zasad nauczania programowanego oraz konstruktywizm dla ich późniejszego zastosowania przy tworzeniu dydaktyki otwartego kształceniu z uwzględnieniem podejścia i czynności zorientowanych na współpracę. Zbadano fakt, że podstawą dwóch paradygmatów (konstruktywizmu i osobistego kształcenia) jest ta sama koncepcja: humanistyczny charakter edukacji, uwzględnienie indywidualnych charakterystyk, podejście oparte na aktywności i działalność studenta zorientowana na współpracę. Założenia dotyczące podniesienia wydajności procesu edukacyjnego, oparte na koncepcjach integracyjnej jedności tych pojęć, są uzasadnione. Odkryty został dalszy rozwój podejścia zorientowanego na jednostkę pod względem takich wzajemnie ze sobą powiązanych podejść jak e-learning, koneksjonizm i kształcenie mieszane. Jednocześnie nauczanie programowane, także przeżywające swój renesans, może być efektywnie i celowo wykorzystywane we współpracy edukacyjnej w połączeniu z innymi paradygmatami. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/3257 |
ISSN: | 2451-2583 2543-6155 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WSiNoE) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Morze_The_roadmap_of_collaboration_skills_from_programmed_teaching.pdf | 399,66 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons