Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/3257
Tytuł: The roadmap of collaboration skills from programmed teaching to e-learning
Autor: Morze, Nataliia
Makhachashvili, Rusudan
Smyrnova-Trybulska, Eugenia
Słowa kluczowe: nauczanie programowane; e-learning; podejście zorientowane na jednostkę; konstruktywizm
Data wydania: 2016
Źródło: International Journal of Research in E-learning, Vol. 2 (2016), s. 41-56
Abstrakt: W artykule przedstawiono analizę porównawczą podstawowych zasad nauczania programowanego oraz konstruktywizm dla ich późniejszego zastosowania przy tworzeniu dydaktyki otwartego kształceniu z uwzględnieniem podejścia i czynności zorientowanych na współpracę. Zbadano fakt, że podstawą dwóch paradygmatów (konstruktywizmu i osobistego kształcenia) jest ta sama koncepcja: humanistyczny charakter edukacji, uwzględnienie indywidualnych charakterystyk, podejście oparte na aktywności i działalność studenta zorientowana na współpracę. Założenia dotyczące podniesienia wydajności procesu edukacyjnego, oparte na koncepcjach integracyjnej jedności tych pojęć, są uzasadnione. Odkryty został dalszy rozwój podejścia zorientowanego na jednostkę pod względem takich wzajemnie ze sobą powiązanych podejść jak e-learning, koneksjonizm i kształcenie mieszane. Jednocześnie nauczanie programowane, także przeżywające swój renesans, może być efektywnie i celowo wykorzystywane we współpracy edukacyjnej w połączeniu z innymi paradygmatami.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/3257
ISSN: 2451-2583
2543-6155
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Morze_The_roadmap_of_collaboration_skills_from_programmed_teaching.pdf399,66 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons