Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/3507
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorWarzecha, Adam-
dc.date.accessioned2018-05-10T12:13:18Z-
dc.date.available2018-05-10T12:13:18Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationForum Lingwistyczne, Nr 2 (2015), s. 139–146pl_PL
dc.identifier.issn2449-9587-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/3507-
dc.description.abstractArtykuł przedstawia jedną z nowszych propozycji poszukiwania ogólnej teorii public relations. Najbardziej popularne teorie ogólne public relations, tj. teoria doskonałości, teoria kontyngencji i teoria zarządzania relacjami są korpocentryczne. Zakładają one, że to organizacje "wynalazły" public relations. Jedno z najnowszych podejść bazuje na teorii interesariuszy i ukazuje, że dziedzina ta wywodzi się od grup stojących vis-a-vis organizacji, przede wszystkim aktywistów. Ponadto, szczególnie uwydatnia ono rolę etyki i władzy w procesie tworzenia i utrzymywania relacji.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectpublic relationspl_PL
dc.subjectPRpl_PL
dc.subjectwładzapl_PL
dc.subjectaktywizmpl_PL
dc.titleAktywizm i władza: nowe kierunki poszukiwania ogólnej teorii public relationspl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/reviewpl_PL
dc.relation.journalForum Lingwistycznepl_PL
dc.description.referencesBernays E.L., 1923: Crystallizing Public Opinion. New York.pl_PL
dc.description.referencesBernays E.L., 1928: Manipulating Public Opinion: The Why and The How. “American Journal of Sociology” 32, 958–971.pl_PL
dc.description.referencesBlack S., 2001: Public Relations. Kraków.pl_PL
dc.description.referencesBotan C.H., Taylor M., 2004: Public Relations: State of the Field. “Journal of Communication” 54, 645–661.pl_PL
dc.description.referencesBowen S.A., 2005: Excellence Theory. In: Heath R.L., ed.: Encyclopedia of Public Relations. Vol. 1. London–New Delhi, 306–308.pl_PL
dc.description.referencesBroom G.M., Casey S., Ritchey J., 1997: Toward a Concept and Theory of Organization – Public Relationships. “Journal of Public Relations Research” 9, 83–98.pl_PL
dc.description.referencesCancel A.E., Cameron G.T., Sallot L.M., Mitrook M.A., 1997: It Depends: A Contingency Theory of Accommodation in Public Relations. “Journal of Public Relations Research” 9, 31–63.pl_PL
dc.description.referencesCoombs W.T., Holladay S.J., 2014: It’s Not Just PR: Public Relations in Society. Chichester.pl_PL
dc.description.referencesFairclough N., 2005: Critical Discourse Analysis. “Marges Linguistiques” 9, 76–94pl_PL
dc.description.referencesFerguson M.A., 1984: Building Theory in Public Relations: Interorganizational Relationships as Public Relations Paradigm. Paper Presented to the Annual Conference of the Association for Education in Journalism and Mass Communication. Gainesville.pl_PL
dc.description.referencesFleischer M., 2002: Teoria kultury i komunikacji. tłum. M. Jaworowski, Wrocław.pl_PL
dc.description.referencesFoucault M., 1993: Nadzorować i karać: narodziny więzienia. tłum. T. Komendant, Warszawa.pl_PL
dc.description.referencesGraham P., 2008: KAD a wartości: interdyscyplinarność jako zwrot w kierunku podejścia krytycznego. W: A. Duszak A., N. Fairclough (red.): Krytyczna analiza dyskursu. Interdyscyplinarne podejście do komunikacji społecznej. Kraków, 33–59.pl_PL
dc.description.referencesGrunig J.E., 1984: Organizations, Environments, and Models of Public Relations. “Public Relations Research & Education” 1(1), 6–29.pl_PL
dc.description.referencesGrunig J.E., 2001: Two-way Symmetrical Public Relations: Past, Present, and Future. In: Heath R.L. ed.: The Handbook of Public Relations. Thousand Oaks, 11–30.pl_PL
dc.description.referencesGrunig J.E, Hunt T., 1984: Managing Public Relations. New York.pl_PL
dc.description.referencesGrunig L.A., Grunig J.E., Dozier D.M., 2002: Excellent Public Relations and Effective Organizations: A Study of Communication Management in Three Countries. Mahwah.pl_PL
dc.description.referencesHallahan K., 2000: Inactive Publics: The Forgotten Publics in Public Relations. “Public Relations Review” 26, 499–515.pl_PL
dc.description.referencesHeath R.L., 2005: Antecedents of Modern Public Relations. In: Heath R.L., ed.: Encyclopedia of Public Relations. Vol. 1. Thousand Oaks–London–New Delhi, 32–37.pl_PL
dc.description.referencesHowarth D., 2008: Dyskurs. tłum. A. Gąsior-Niemiec, Warszawa.pl_PL
dc.description.referencesKent M.L., Taylor M., 2002: Toward a Dialogic Theory of Public Relations. “Public Relations Review” 28, 21–37.pl_PL
dc.description.referencesKronhuber H., 1972: Public relations. Einführung in der Öffentlichkeitsarbeit. Wien–Köln–Graz.pl_PL
dc.description.referencesLaube G.L., 1986: Betriebsgrössenspezifische Aspekte der Public Relations. Eine vergleichende theoretische und empirische Analyse der Public Relations in mittelständischen Unternehmungen und Grossunternehmungen. Frankfurt am Main–Bern–New York.pl_PL
dc.description.referencesLedingham J.A., 2003: Explicating Relationship Management as a General Theory of Public Relations. “Journal of Public Relations Research” 15, 181–198.pl_PL
dc.description.referencesLedingham J.A., 2005: Relationship Management Theory. In: Heath R.L., ed.: Encyclopedia of Public Relations. Vol. 2. Thousand Oaks–London–New Delhi, 740–743.pl_PL
dc.description.referencesLedingham J.A., Bruning S.D., 1998: Relationship Management in Public Relations: Dimensions of an Organization-Public Relationship. “Public Relations Review” 24, s. 55–65.pl_PL
dc.description.referencesLedingham J.A., Bruning S.D, 2000a: A Longitudinal Study of Organization-Public Relationships Dimensions: Defining the Role of Communication in the Practice of Relationship Management. In: Ledingham J.A., Bruning S.D., eds.: Public Relations as Relationship Management: A Relational Approach to the Study and Practice of Public Relations. Hillsdale, 55–69.pl_PL
dc.description.referencesLedingham J.A., Bruning S.D., 2000b: Background and Current Trends in the Study of Relationship Management. In: Ledingham J.A., Bruning S.D., eds.: Public Relations as Relationship Management: A Relational Approach to the Study and Practice of Public Relations. Hillsdale, s. XI–XVII.pl_PL
dc.description.referencesLewiński D., 2004: Podręcznik inicjalny. Jak się zaczyna w Polsce wiedza o PR. „2K – Kultura i Komunikacja” 2, 44–52.pl_PL
dc.description.referencesOlędzki J., Tworzydło D., 2006: Wstęp. W: Olędzki J., Tworzydło D., red.: Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju. Warszawa, 11–14.pl_PL
dc.description.referencesRawlins B.L., Bowen S.A., 2005: Publics. In: Heath R.L., ed.: Encyclopedia of Public Relations. Vol. 2. Thousand Oaks–London–New Delhi, 718–721.pl_PL
dc.description.referencesReber B.H., 2005: Accommodation: Contingency Theory. In: Heath R.L., ed.: Encyclopedia of Public Relations. Vol. 1. London–New Delhi, 1–3.pl_PL
dc.description.referencesRonneberger F., Rühl M., 1992: Theorie der Public Relations. Ein Entwurf. Opladen.pl_PL
dc.description.referencesSmith R.D., 2009: Strategic Planning for Public Relations. New York–London.pl_PL
dc.description.referencesVerčič D., 2005: Bernays, Edward. In: Heath R.L., ed.: Encyclopedia of Public Relations. Vol. 1. London–New Delhi, 78–80.pl_PL
dc.description.referencesWojcik K., 2005: Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Warszawa.pl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Warzecha_Aktywizm_i_wladza_Nowe_kierunki_poszukiwania.pdf283,3 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Wszystkie pozycje w RE-BUŚ są chronione prawem autorskim chyba, że zostało wskazane inaczej.