DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Budzik, Justyna | - |
dc.contributor.author | Copik, Ilona | - |
dc.date.accessioned | 2018-05-11T11:00:08Z | - |
dc.date.available | 2018-05-11T11:00:08Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.citation | J. Budzik, I. Copik, (red.), "Edukacja przez słowo - obraz - dźwięk" (S. 7-20). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 9788380127203 | - |
dc.identifier.isbn | 9788380127210 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/3524 | - |
dc.description.abstract | Podjęte w prezentowanym tomie problemy badawcze oraz opisywane
praktyki dydaktyczne zdają się kontynuować myśl nestorki polskiej
edukacji filmowej, która od „przyliterackości” wyraźnie – już w latach
70. i 80. XX wieku – rozszerzała swoje wpływy na sferę aksjologiczną
i stawiała sobie za cel wykształcenie zdolności krytycznego myślenia
oraz świadomego wyboru otaczających młodego człowieka przekazów
audiowizualnych.
W kolejnych artykułach Autorzy rozwijają zagadnienia związane z filozoficznym,
etycznym, kulturoznawczym, psychologicznym i pedagoaktualne obserwacje dotyczące odbioru słów, obrazów i dźwięków.
Wśród tekstów Czytelnik znajdzie koncepcje innowacyjne, a nawet reformistyczne,
takie, które wytyczają nowe ścieżki w nauce czy dydaktyce,
a także teorie klasyczne, których przypomnienie z jednej strony
jest wyrazem poszukiwania wśród uznanych konceptów sprawdzonych
strategii rozwiązywania aktualnych problemów, z drugiej – ma
na celu usystematyzowanie stanu wiedzy na określony temat. Książkę
adresujemy bowiem zarówno do przedstawicieli środowiska akademickiego
– naukowców i studentów, postrzegających edukację medialną
jako przedmiot wiedzy akademickiej – jak i do nauczycieli i animatorów
kultury, zainteresowanych zdobyciem wiedzy o charakterze propedeutycznym
czy też znalezieniem konkretnych pomysłów metodycznych.
O ile bowiem ogólne cele edukacji filmowej i medialnej pozostają
niemal niezmienne od wielu dekad, to ciągle zmieniają się szczegółowe
rozwiązania i strategie dydaktyczne stosowane do ich osiągnięcia.
Mamy nadzieję, że zgromadzone w tomie teksty staną się źródłem
inspiracji i twórczych działań dla przedstawicieli różnych środowisk
edukacyjnych, którym przyświeca wspólny cel podnoszenia jakości
edukacji medialnej w Polsce. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | Edukacja przez słowo - obraz - dźwięk | pl_PL |
dc.title | Wprowadzenie | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|