http://hdl.handle.net/20.500.12128/3761
Tytuł: | Mity i fakty o rozwijaniu myślenia matematycznego dziecka |
Autor: | Raszka, Renata |
Słowa kluczowe: | nauczanie matematyki; edukacja dzieci; wychowanie dzieci; pedagogika dziecka |
Data wydania: | 2014 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | U. Szuścik, B. Oelszlaeger-Kosturek (red.), “Dziecko w świecie innowacyjnej edukacji, współdziałania i wartości. T. 2.” (s. 77-92). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | "W centrum uwagi nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej powinno być wspomaganie rozwoju czynności umysłowych istotnych dla uczenia się matematyki. Dlatego też tak ważne jest przygotowanie kandydatów na nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego (i nie tylko) do rozwijania umiejętności matematycznego myślenia, tj. do jego usprawniania, prowokowania, wspierania i podtrzymywania. Sposób nauczania matematyki może bowiem spowodować zablokowanie gotowości i zdolności do myślenia matematycznego, zastępując je potrzebą pamiętania reguł matematycznych". |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/3761 |
ISBN: | 9788380120549 9788380120556 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WSiNoE) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Raszka_Mity_i_fakty_o_rozwijaniu_myslenia_matematycznego_dziecka.pdf | 345,18 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons