Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/392
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKubalica, Tomasz-
dc.date.accessioned2017-11-19T20:34:17Z-
dc.date.available2017-11-19T20:34:17Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.isbn9788322618899-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/392-
dc.description.abstractThis present work is a historical analysis of the notion of truth understood as the main epistemic value. The Baden School’s views on truth are presented as gradually developing from strictly epistemological conceptions towards distinctly ontological ones. In the times of the emancipation of new sciences the focus on epistemology was an attempt to provide philosophy with its own place in human knowledge. The ontological turn followed the growth of interest in the way cognition refers to reality. The work consists of four chapters which present in the historically-philosophical order the views of selected members of the Baden School: Wilhelm Windelband, Heinrich Rickert, Emil Lask and Bruno Bauch. Each of the chapters follows what is assumed to be a set of fundamental problems in the theory of truth.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherKatowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectPrawdapl_PL
dc.subjectFałszpl_PL
dc.subjectSzkoła badeńskapl_PL
dc.subjectLogikapl_PL
dc.titlePrymat rozumu praktycznego w logice : teoria prawdy neokantowskiej szkoły badeńskiejpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Brak plików związanych z tą pozycją.
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons