Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/4381
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorMamet, Piotr-
dc.date.accessioned2018-06-08T06:08:36Z-
dc.date.available2018-06-08T06:08:36Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.citationM. Wysocka, B. Leszkiewicz (red.), "On language structure, acquisition and teaching : studies in honour of Janusz Arabski on the occasion of his 70th birthday" (S. 154-162). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.pl_PL
dc.identifier.isbn9788322618530-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/4381-
dc.description.abstractSlogan is usually analysed as a genre of the language of advertising (BRALCZYK, 2004: 124—129; CRYSTAL, 2005: 180—181) or the language of political propaganda (BRALCZYK, 2004: 127). In fact it may be used “to form a forceful, catchy, mind grabbing utterance which will rally people [...] to behave in a certain way [...]” (CRYSTAL, 2005: 180). The main issue of this article is to analyse how a slogan may function as a corporate mission statement. In particular the analysis will concentrate on the occurrence in slogans of structural components prescribed by the theoretical assumptions of writing a mission and on how they are expressed.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectJęzyki obce studia i nauczaniepl_PL
dc.subjectJęzyki obce używaniepl_PL
dc.titleSlogan as a corporate mission statementpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Mamet_Slogan_as_a_corporate.pdf313,05 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons