Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/4506
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorGnat, Tomasz-
dc.date.accessioned2018-06-12T12:58:01Z-
dc.date.available2018-06-12T12:58:01Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationJ. Szurman, A. Woźniakowska, K. Kowalczyk-Twarowski (red.), "The self industry : therapy and fiction" (S. 75-88). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.identifier.isbn9788380124240-
dc.identifier.isbn9788380124257-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/4506-
dc.description.abstractRozrywka interaktywna, jak żadne inne medium, pozwala widowni na aktywne uczestnictwo w świecie przedstawionym. W przeciwieństwie do klasycznie pojmowanego kina, teatru czy literatury, autor przestaje tutaj być wyłącznym twórcą i konstruktorem całości, stając się w pewnym sensie współuczestnikiem procesu twórczego – gracz zyskuje jednocześnie znacznie większe pole do kształtowania samej materii doświadczenia. By uczestniczyć w grze musimy jednak przyjąć pewne alter ego, które pozwoli nam na działanie w „magicznym kręgu”. Powstaje dzięki temu zupełnie nowy twór, z jednej strony kształtowany przez psychikę gracza, a z drugiej przez specyficzne środowisko świata wirtualnego. W niniejszej pracy autor analizuje powstały w ten sposób „amalgamat”, próbując odpowiedzieć na pytanie, czy rozrywka interaktywna jest rodzajem autobiograficznego komentarza ze strony samego gracza, czy też pozwala jedynie na eskapistyczne stłumienie własnego „ja”. Możliwości odnośnie do eksploracji własnej psychiki, jakie oferowane są przez gry komputerowe, mogą odegrać ogromną rolę w procesie kształtowania osobowości. Dobre zrozumienie tych procesów ważne jest nie tylko z przyczyn czysto akademickich, lecz także może przynieść ważne wnioski w dziedzinie psychologii i psychoterapii, a także ekonomii obecnego, zinformatyzowanego świata.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherKatowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectrozrywka interaktywnapl_PL
dc.subjectgraczpl_PL
dc.subjectgry komputerowepl_PL
dc.subjectosobowośćpl_PL
dc.titleNarcissus's narcosis : formation of self, disintegration of self: a question of interactive entertainment and player - character identity correlationpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Gnat_Narcissus's_narcosis.pdf352,28 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons