DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Gnat, Tomasz | - |
dc.date.accessioned | 2018-06-12T12:58:01Z | - |
dc.date.available | 2018-06-12T12:58:01Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.citation | J. Szurman, A. Woźniakowska, K. Kowalczyk-Twarowski (red.), "The self industry : therapy and fiction" (S. 75-88). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 9788380124240 | - |
dc.identifier.isbn | 9788380124257 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/4506 | - |
dc.description.abstract | Rozrywka interaktywna, jak żadne inne medium, pozwala widowni na aktywne uczestnictwo
w świecie przedstawionym. W przeciwieństwie do klasycznie pojmowanego kina, teatru czy
literatury, autor przestaje tutaj być wyłącznym twórcą i konstruktorem całości, stając się w pewnym
sensie współuczestnikiem procesu twórczego – gracz zyskuje jednocześnie znacznie większe
pole do kształtowania samej materii doświadczenia. By uczestniczyć w grze musimy jednak
przyjąć pewne alter ego, które pozwoli nam na działanie w „magicznym kręgu”. Powstaje dzięki
temu zupełnie nowy twór, z jednej strony kształtowany przez psychikę gracza, a z drugiej przez
specyficzne środowisko świata wirtualnego. W niniejszej pracy autor analizuje powstały w ten sposób „amalgamat”, próbując odpowiedzieć na pytanie, czy rozrywka interaktywna jest rodzajem
autobiograficznego komentarza ze strony samego gracza, czy też pozwala jedynie na eskapistyczne
stłumienie własnego „ja”. Możliwości odnośnie do eksploracji własnej psychiki, jakie
oferowane są przez gry komputerowe, mogą odegrać ogromną rolę w procesie kształtowania osobowości.
Dobre zrozumienie tych procesów ważne jest nie tylko z przyczyn czysto akademickich,
lecz także może przynieść ważne wnioski w dziedzinie psychologii i psychoterapii, a także ekonomii
obecnego, zinformatyzowanego świata. | pl_PL |
dc.language.iso | en | pl_PL |
dc.publisher | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | rozrywka interaktywna | pl_PL |
dc.subject | gracz | pl_PL |
dc.subject | gry komputerowe | pl_PL |
dc.subject | osobowość | pl_PL |
dc.title | Narcissus's narcosis : formation of self, disintegration of self: a question of interactive entertainment and player - character identity correlation | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|