Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/4539
Tytuł: Problemy tożsamości polskiego kina w dobie globalizacji i konkurencji na rynku filmowym
Autor: Gębicka, Ewa
Słowa kluczowe: kino polskie; tożsamość; globalizacja; konkurencja; rynek filmowy
Data wydania: 2015
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: K. Doktorowicz (red.), "Tożsamość w wieku informacji : media, internet, kino" (S. 55-71). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: Considerations presented in the text are focused on the issues of identity in Polish cinema after 1989, especially since it became part of the Polish Film Institute care. The author analyses the complex issues of the criteria defining the concept of national cinematography and tries to relate them to the situation after 2005. The subjects of analysis, among others, are the quantitative and qualitative effects of the activity of state patron, the presence of domestic films in the domestic and foreign markets and the necessary steps to preserve and strengthen the national identity of Polish cinema in terms of internationalization of the film industry and its globalization.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/4539
ISBN: 9788380124080
9788380124097
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (Szk. Film.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Gebicka_Problemy_tozsamosci_polskiego_kina.pdf494,91 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons