Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/4663
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorSujkowska-Sobisz, Katarzyna-
dc.date.accessioned2018-06-16T10:39:45Z-
dc.date.available2018-06-16T10:39:45Z-
dc.date.issued2003-
dc.identifier.citationM. Kita, J. Grzenia (red.), "Porozmawiajmy o rozmowie : lingwistyczne aspekty dialogu" (S. 137-148). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.identifier.isbn8322612109-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/4663-
dc.description.abstractThe author discusses the issue of adapting press interviews for the needs of PR. Whereas the basic intention of press interviews is to inform the readers about important events, the illocutionary potential of PR interviews aims to create the positive image of an institution. There are following ways of achieving this: - asking interlocutors if they buy the company’s products and/or services - provoking them to inform the readers that they buy them - choosing famous people as interlocutors (prestige effect) - choosing experts to discuss the advantages of products and services - conspicuous information that the person interviewed is connected to the company - choosing the company’s employeespl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectjęzyk polskipl_PL
dc.subjectdialogpl_PL
dc.subjectkomunikacjapl_PL
dc.subjectlingwistykapl_PL
dc.titleWywiad prasowy jako typ tekstu wykorzystywanego w działalności "public relations" - próba typologiipl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Sujkowska-Sobisz_Wywiad_prasowy_jako_typ_tekstu.pdf517,79 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons