DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Krzyżyk, Danuta | - |
dc.date.accessioned | 2018-06-21T08:16:00Z | - |
dc.date.available | 2018-06-21T08:16:00Z | - |
dc.date.issued | 2012 | - |
dc.identifier.citation | B. Nieszporek-Szamburska (red.), "Wiedza o języku i kompetencje językowe uczniów" (S. 201-213). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 9788322620519 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/4801 | - |
dc.description.abstract | Problem czytania należy uznać za szczególnie ważny dzisiaj — w dobie kultury obrazkowej, kiedy homo sapiens jest wypierany przez homo videns. Zmienia się aparat poznawczy człowieka. Obecnie to widzenie zostało
uprzywilejowane i wyniesione ponad słuchanie, a obraz lokuje się ponad słowem. A przecież, jak przypomina Giovanni Sartori, to „słowo [właśnie — D.K.] jest symbolem zawierającym się w tym, co oznacza i co
możemy za jego pomocą pojąć. Słowo pozwala nam coś zrozumieć tylko wtedy, gdy jest zrozumiałe, to znaczy wtedy, gdy znamy język, do którego przynależy; w przeciwnym wypadku jest martwe, jest obojętnym
dźwiękiem lub znakiem graficznym. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | egzamin maturalny | pl_PL |
dc.subject | testy | pl_PL |
dc.subject | rozumienie tekstu | pl_PL |
dc.title | Testy sprawdzające rozumienie czytanego tekstu na egzaminie maturalnym : analiza wybranych zadań | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|