Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/4870
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorSuchacka, Małgorzata-
dc.date.accessioned2018-06-22T09:48:24Z-
dc.date.available2018-06-22T09:48:24Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationM. S. Szczepański, G. Gawron, B. Lewicka (red.), "Urbanism as a way of life : trying to rediscover" (S. 39-55). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.identifier.isbn9788380125919-
dc.identifier.isbn9788380125926-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/4870-
dc.description.abstractKlasa kreatywna jest tematem analiz wielu współczesnych badaczy. Szczególnie koncepcja R. Floridy spotkała się z wieloma krytycznymi uwagami. W opracowaniu zaproponowano socjologiczne rozważania oraz teoretyczne refleksje krytyczne wokół pojęcia klasy kreatywnej w oparciu o kilka głównych wątków łączących się z procesem jej powstawania, uwarunkowaniami jej funkcjonowania. Celem opracowania było podjęcie próby krytycznej refleksji nad pojęciem klasy kreatywnej przy wykorzystaniu pojęć kapitału ludzkiego i społecznego. Podjęto także próbę oceny przydatności ponad stuletniej koncepcji klasy próżniaczej T. Veblena w analizie pojęcia klasy kreatywnej. Rozważania ukierunkowano na wskazanie podobieństw i różnic tych dwu ujęć teoretycznych. W podsumowaniu odwołano się do częściowych wyników badań prowadzonych w województwie śląskim nad przekształceniami w kierunku regionu wiedzy. Badania te wykazały, że warto uwzględnić głęboko socjologiczne uwarunkowania rozwoju regionu, jego kulturowe, historyczne tło, a także odmienności sytuacji politycznej. We wnioskach podkreślono, że warto analizować nowe socjologiczne koncepcje i wracać do tych klasycznych teorii, gdyż prowadzi to do pogłębienia intelektualnej dyskusji, wzbogacenia i poszerzenia refleksji uwzględniającej całą gamę specyficznych uwarunkowań.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectkapitał ludzkipl_PL
dc.subjectkapitał społecznypl_PL
dc.subjectklasa kreatywnapl_PL
dc.subjectklasa próżniaczapl_PL
dc.titleCreative class - around related concepts. An attempt at critical sociological analysispl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Suchacka_Creative_class_around_related_concepts.pdf562,76 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons