Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/4885
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorSocha, Irena-
dc.date.accessioned2018-06-22T11:44:26Z-
dc.date.available2018-06-22T11:44:26Z-
dc.date.issued2004-
dc.identifier.citationK. Heska-Kwaśniewicz, Pietruch-Reizes (red.),"W kręgu książki, biblioteki i informacji naukowej" (S. 250-261). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.identifier.isbn8322613059-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/4885-
dc.description.abstractKwestia lektury i czytelnictwa młodzieży szkolnej była jednym z żywo dyskutowanych problemów wychowawczych w nurcie prądów pedagogicznych końca XIX wieku, stopniowo torującym drogę ideom „nowego wychowania”, w tym także wychowania estetycznego. W p ra sie pedagogicznej drukowano liczne artykuły, którym towarzyszyły wykazy lektur zalecanych bądź ganionych. W zaborze austriackim temat ten podejmowany był i w odniesieniu do szkolnictwa nadzorowanego przez państwo, i w środowiskach odpowiedzialnych za organizację autonomicznych szkół polskich, czeskich czy ukraińskich. Stwarza to okazję do porównań i refleksji nad kryteriami doboru i wartościowania lektury, a także nad funkcjami jej przypisywanymi.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherKatowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectksiążki dla młodzieżypl_PL
dc.subjectcenzurapl_PL
dc.subjectŚląskpl_PL
dc.title"Fur die Jugend nicht geeignete - dla młodzieży niewłaściwe..." : o cenzurowaniu książek szkolnych w drugiej połowie XIX wieku na Śląsku austriackimpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Socha_Fur_die_Jugend_nicht_geeignete.pdf599,58 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons