Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/5003
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorMydla, Jacek-
dc.date.accessioned2018-06-27T09:43:37Z-
dc.date.available2018-06-27T09:43:37Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.citationL. Drong, J. Mydla (red.), “Znaki, tropy, mgławice : księga pamiątkowa w sześćdziesiątą rocznicę urodzin profesora Wojciecha Kalagi” (s. 112-124). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.identifier.isbn9788322619131-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/5003-
dc.description.abstract"Słowem, opowiada się Baillie za grą aktorską, która jest „naturalna i autentyczna”, która pozwoli aktorowi wyrazić stopniowe narastanie namiętności w duszy postaci, w którą się wciela i gdzie poczesne miejsce zajmować będzie monolog sceniczny (soliloquy), a więc ów szczególny moment w dramacie, który pozwoli bohaterowi na ujawnienie tego, co — zapożyczając określenie z Szekspirowskiego Hamleta — Baillie opisuje jako „samotne rozmyślania niespokojnego umysłu”26. Co ciekawe, podkreśla ona w tym miejscu cielesną stronę artykulacji, czyli to, co można nazwać ciałem mowy".pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectJoanna Bailliepl_PL
dc.subjectjęzyk scenicznypl_PL
dc.subjectgra aktorskapl_PL
dc.titleMowa ciała - ciało mowy : język sceniczny w koncepcji Joanny Bailliepl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Mydla_Mowa_ciala_cialo_mowy_jezyk_sceniczny.pdf261,52 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons