DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Mydla, Jacek | - |
dc.date.accessioned | 2018-06-27T09:43:37Z | - |
dc.date.available | 2018-06-27T09:43:37Z | - |
dc.date.issued | 2009 | - |
dc.identifier.citation | L. Drong, J. Mydla (red.), “Znaki, tropy, mgławice : księga pamiątkowa w sześćdziesiątą rocznicę urodzin profesora Wojciecha Kalagi” (s. 112-124). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 9788322619131 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/5003 | - |
dc.description.abstract | "Słowem, opowiada się Baillie za grą aktorską, która jest „naturalna
i autentyczna”, która pozwoli aktorowi wyrazić stopniowe narastanie namiętności w duszy postaci, w którą się wciela i gdzie poczesne
miejsce zajmować będzie monolog sceniczny (soliloquy),
a więc ów szczególny moment w dramacie, który pozwoli bohaterowi
na ujawnienie tego, co — zapożyczając określenie z Szekspirowskiego
Hamleta — Baillie opisuje jako „samotne rozmyślania niespokojnego
umysłu”26. Co ciekawe, podkreśla ona w tym miejscu
cielesną stronę artykulacji, czyli to, co można nazwać ciałem mowy". | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | Joanna Baillie | pl_PL |
dc.subject | język sceniczny | pl_PL |
dc.subject | gra aktorska | pl_PL |
dc.title | Mowa ciała - ciało mowy : język sceniczny w koncepcji Joanny Baillie | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|