Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/5182
Tytuł: Faktoid i mistyfikacja w nowych mediach, czyli o strategiach czarowania umysłu
Autor: Kajfosz, Jan
Słowa kluczowe: kultura popularna; folklor; folklor medialny; faktoid; tabloid; manipulacja; teoria spiskowa; pogłoska; antropologia społeczna; socjologia wiedzy
Data wydania: 2013
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
Źródło: P. Grochowski (red.), "Netlor : wiedza cyfrowych tubylców" (S. 65-90). Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
Abstrakt: The author reflects upon the manner in which narratives in new media are being legitimized as true representations of past events. He focuses especially on connotation, which is crucial for tacit legitimizations of various narratives. The role of connotation within such legitimizations can be clarified by means of the theory of magic. The mechanisms of reality construction are dicussed in the context of diverse genres of so-called churnalism, e.g. fake documentaries (mockumentaries). One of them is the film "Mermaids: The Body Found" (Sid Bennett, 2011) broadcast by Discovery and Animal Planet.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/5182
ISBN: 9788323130208
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Kajfosz_Faktoid_i_mistyfikacja_w_nowych_mediach.pdf1,25 MBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Wszystkie pozycje w RE-BUŚ są chronione prawem autorskim chyba, że zostało wskazane inaczej.