Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/5324
Tytuł: "Sprzedawanie" prywatności w mediach
Autor: Kita, Małgorzata
Słowa kluczowe: kultura masowa; celebryci
Data wydania: 2014
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: M. Kita, I. Loewe (red.), "Język w mediach : antologia" (S. 100-114). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. Wydanie 2.
Abstrakt: "W latach siedemdziesiątych XX w. głośnym echem odbił się film reżyserowany przez Andrzeja Wajdę pod tytułem, do którego nawiązuje tytuł artykułu. Wszystko na sprzedaż to był głos w dyskusji o złożonych i trudnych związkach sztuki (nie tylko filmowej) z życiem prywatnym artysty. Kilkadziesiąt lat później jedna z aktorek/ postaci grających, a może — po prostu — występujących w tym filmie uznanym za kultowy obraz środowiska pisze swoje wspomnienia, nadając im tytuł, który stanowi bezpośrednie nawiązanie transtekstualne do tamtego dzieła. Nie wszystko na sprzedaż Beaty Tyszkiewicz to nie tylko czytelna aluzja do konkretnego tekstu kultury, ale też komentarz do tego, co można obserwować na obszarze współczesnej kultury popularnej." [...] (fragm.)
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/5324
ISBN: 9788322620649
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Kita_Sprzedawanie_prywatnosci_w_mediach.pdf350,22 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons