Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/5330
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorLoewe, Iwona-
dc.date.accessioned2018-07-11T10:23:08Z-
dc.date.available2018-07-11T10:23:08Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationM. Kita, I. Loewe (red.), "Język w mediach : antologia" (S. 240-255). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. Wydanie 2.pl_PL
dc.identifier.isbn9788322620649-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/5330-
dc.description.abstract"Wielość i różnorodność informacji, z jakimi ma do czynienia codziennie współczesny człowiek, powoduje, że problemem dzisiaj nie jest posiadanie danej porcji wiedzy i wiadomości, lecz umiejętna ich selekcja. Wartością samą w sobie staje się dobrze zorganizowany aparat selekcjonujący, coś więc nieuchwytnego, pewnie także słabo do tej pory kształconego. Już w latach osiemdziesiątych Umberto Eco pisał: „To wspaniałe — mieć tak dużo informacji do dyspozycji […]. Najpierw trzeba się nauczyć korzystania z informacji, a następnie używania jej z umiarem. Chodzi bez wątpienia o jeden z problemów wychowawczych nadchodzącego stulecia” (Eco 1994). Nowy wiek nadszedł zatem z całą paletą przekaźników podających informacje wybrane z doniesień agencyjnych (prasa, radio, telewizja), z siecią komputerową umożliwiającą czerpanie bezpośrednio z agencji informacyjnej danych na ten sam temat i samodzielne ich selekcjonowanie. Wybór w ogóle (nie rozstrzygajmy na razie, czy wybór dobry) staje się dzisiaj jaskrawym problemem: od banalnego pytania o sklep, hipermarket, firmę, bank, samochód, szkołę po wybór stacji radiowej, telewizyjnej, tytuł czasopisma budowlanego itd." [...] (fragm.)pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectpolska telewizja publicznapl_PL
dc.subjectdialog z widzempl_PL
dc.subjectkomunikacja medialnapl_PL
dc.titleO dialogu z widzem w polskiej neotelewizji publicznej : paratekst jako składnik strumienia telewizyjnegopl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Loewe_o_dialogu_z_widzem_w_polskiej_neotelewizji.pdf348,89 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons