Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/5431
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.advisorPopiołek, Katarzyna-
dc.contributor.authorWójcik, Małgorzata-
dc.date.accessioned2018-07-18T11:13:15Z-
dc.date.available2018-07-18T11:13:15Z-
dc.date.issued2008-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/5431-
dc.description.abstractProces nauczania języka obcego w szkole niesie ze sobą liczne możliwości wprowadzenia pożądanych treści i kreowania postaw uczniów. Programy nauczania języka są relatywnie elastyczne w porównaniu z programami innych przedmiotów ogólnokształcących. Nauczyciel może pozwolić sobie na wybór materiałów dodatkowych, różnorodnych ćwiczeń aktywizujących bądź tekstów. Wynik końcowy mierzony jest kompetencją językową, a nie ilością przyswojonej wiedzy. Wprowadzenie programów edukacyjnych skierowanych na zmianę nastawienia do innych grup nie zaburza więc procesu nauczania języka, a przy okazji może spowodować zmianę starego, zimnowojennego podejścia do przedstawicieli narodów wschodnich np. Ukraińców, Rosjan, Litwinów. Jednocześnie możliwa jest zmiana kategorialnego i stereotypowego sposobu postrzegania świata, poprzez ograniczenie wpływu szybkoprzyswajalnych, łatwych w odbiorze i absorpcji stereotypów na rzecz zaktywizowania ocen indywidualnych, bazujących na własnym doświadczeniu oraz przemyślanej ocenie konkretnej sytuacji. Stworzyłam i przeprowadziłam dwa niezależne programy edukacyjne, z których każdy miał inne zadanie i opierał się na innych teoriach psychologicznych. Każdy z programów został przeprowadzony w innej klasie, a ich wyniki i efektywność zostały porównane i przeanalizowane. Każdy z programów składał się z 30 scenariuszy lekcji języka angielskiego i był realizowany przez okres jednego semestru.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherKatowice : Uniwersytet Śląskipl_PL
dc.subjectstereotypy społecznepl_PL
dc.subjectgrupy etnicznepl_PL
dc.subjectuprzedzeniapl_PL
dc.subjectprogramy edukacyjnepl_PL
dc.titleEfektywność specyficznych i niespecyficznych sposobów zmiany negatywnych stereotypów etnicznychpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesispl_PL
Pojawia się w kolekcji:Rozprawy doktorskie (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Wojcik_Efektywnosc_specyficznych_i_niespecyficznych_sposobow.pdf1,44 MBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Wszystkie pozycje w RE-BUŚ są chronione prawem autorskim chyba, że zostało wskazane inaczej.